بالفيديو.. أسما منير تبكي على الهواء: الشيخ الشعراوي لو كان عايش كان سامحني

مواضيع مفضلة

بالفيديو.. أسما منير تبكي على الهواء: الشيخ الشعراوي لو كان عايش كان سامحني




خرجت الإعلامية أسما شريف منير عن صمتها، بعد ارتفاع موجة الانتقادات التي وُجهت لها بسبب تصريحاتها عن إمام الدعاة محمد متولي الشعراوي.


قالت خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامي عمرو أديب، من خلال برنامج الحكاية، المذاع عبر فضائية إم بي سي مصر، "أنا مش مصدقة أي حاجة والله العظيم من إمبارح، الموضوع بدأ كنت تعبانة صحيًا ونفسيًا الفترة اللي فاتت، وقولت إني عاوزة أسمع لشيخ يقنعني ويبقى بسيط وأفهمه، ومعنى كلامي إني محتاجة أقرب من ربنا أكتر، ودي طريقتي مع متابعيني".

أوضحت أسما منير أنها نادمة بسبب تعليقها على أحد المتابعين بعد ترشيحه الإمام محمد الشعراوي لها، دخلت كتبت وكنت عاوزة أموت نفسي إني قلت كده بجد، بشوف الشيخ الشعراوي طول عمري مع جدي، ومكنتش بفهم حاجة، ولما كبرت شوفت حاجة فيها تطرف، ومش هقول الكلمة دي تاني لحد ما أموت، قلت الجملة دي بمنتهى العفوية ومستحيل كنت أتخيل إن دي تبقى ردود الفعل أبدًا.

دخلت أسما فى حالة من الحزن الشديد والبكاء بعدما تم سب والدها ووالدتها بسبب الواقعة، "أبويا معملش حاجة واتشتم، وبيحطوا صور وهو يقوم بتمثيل أحد الأدوار لواحدة ست، وتم اختيار صور مستفزة لي، عشان يقولوا واحدة زي دي تتكلم، وأنا حقيقي مكنش قصدي حاجة خالص، أنا مش مصدقة نفسي ومش مستوعبة.

أكددت قائلة، إنها دائمًا ضد التنمر وضد العنف، وليست من طبيعتها على الإطلاق، وأن الشيخ الشعراوي لو كان عايش مكنش رد فعله بالعنف ده.. وأكيد كان سامحني.

شاهد الفيديو من هنا...

المشاركة على واتساب متوفرة فقط في الهواتف